V kraji oplatek a kolonád

2. díl: BU

Během nedělního ráno jsme objevili šéfa, jak stále slaví. Posnídali jsme, poklidili nádobí a sbalili si na dnešní výlet. Jeho cílem bylo další z lázeňských měst a to sice Mariánské lázně. Abych byl přesný, nejprve jsme měli zamířeno do parku Boheminium. Cesta byla kostrbatá cesta zhruba půlhodinová. Hned po průchodu branou jsme byli odlehčeni o finanční částku, kterou jsme nečekali, na druhou stranu jsme si všimli toho, že areál je daleko rozlehlejší a modelů přibylo. Holky se chtěly rozběhnout do všech koutů země, ale my jsme to vzali hezky popořadě. A začali u Červené Lhoty.

neděle 02.07.2023 publikovaný z rodinné kroniky Jenda
KDE (polohy a umístění) Čechy /
KDY (období a interval) letní dovolená /

I když je v Boheminiu všechno na jednom místě, lze na vlastní nohy poznat, že máme velkou zemi. A hlavně krásnou. Během procházení a prohlížení jsme soutěžili, kdo první správně pozná tu kterou památku. Karlštejn nikomu zabrat nedal, ale u některých staveb jsme dlouho přemýšleli a některé památky nepoznali vůbec. Také jsme zjistili, že všechny modely jsou stavěny ve stejném měřítku. Totiž 1:25. A díky tomu jsme si mohli představit, jaké stavby jsou gigantické. Například již zmiňované sídlo Karla IV rozhodně žádnou malou dominantou není. Mosty, kostely, chrámy, zámky a hrady. To vše a mnohem víc je možné spatřit na jednom místě.

Po kulturním vyžití jsme holkám dopřáli i vyžití sportovní a na dětském hřišti je nechali chvilku hopsat na trampolíně. My jsme se usadili nedaleko kavárny do křesílek a posvačili (dcerky následně taky). Bylo na čase hledat, kde se najíme. Díky tomu, že cácorky skákaly a Terezka navíc objevila hladící kozy, času byl dostatek. Zhostil jsem se pátrání a v Mariánských Lázních našel dobře hodnocenou restauraci. Že byli hodnotitelé většinou cizinci mi divné nepřipadalo. Rozjeli jsme se tedy do centra a chvilku kolem cíle kroužili. Nebylo totiž kde zaparkovat. Nakonec jsme auto zanechali u Boženy Němcové. Placení parkovného bylo pro Lucku velmi zábavnou atrakcí. Automat nějak nechtěl pobrat zakládaná data.

Restauraci jsme nalezli a v ní i jeden prázdný stůl. Spokojeně jsme usedli a z rukou usměvavého a upovídaného číšníka si vzali jídelní lístky. Hned první pohled nás šokoval. Nabízená jídla byla velmi lákavá, ale ty ceny. Bez jediného slova jsme na sebe s Luckou mrkli, jestli to jsme schopni podstoupit, ale obratný personál už stál u našeho stolu a očekával naše objednávky. V duchu jsme nad cifrou mávli rukou a začali si diktovat. Já jsem původně chtěl zůstat bez nápoje. Pán se ovšem ve svém oboru výborně vyznal, podíval se na mě a pronesl: "a pro pána pivíčko?". S úsměvem jsem odmítl, že řídím. To pro číšníka nebyl žádný problém. Nabídl mi nealko a to jsem už neodmítl. Holky si přály svíčkovou, my s Luckou guláš. V průběhu čekání, které nebylo nijak dlouhé, jsme se s manželkou ujišťovali, že se snad jednou nic nestane, když se plácneme přes kapsu. Jakmile před nás mladík položil talíře a my ochutnali první sousto, bylo po remcání. Tak parádní guláš (a že Lucka umí) jsme hodně dlouho nejedli. I holky si svou porci pochvalovali a na talířích nezůstalo zhola nic. Byli jsme nadšeni, jídlo bylo luxusní. Číšník zřejmě z našich výrazů pochopil, že jsme spokojení a velmi chytře nám nabídl ještě porci čerstvých lívanečků se šlehačkou a borůvkovým přelivem. Souhlasili jsme. No, že tenhle dezertík nás bude stát dalších sto šedesát korun, jsme nevěděli. Navíc se v podniku nedalo platit kartou, přiznám se, odcházeli jsme se s rozporuplnými pocity.

Vydali jsme se směrem ke kolonádě. Pochopitelně nemohla mezi našimi zážitky chybět zpívající fontána. Jejím zpěvem se ale nedá kochat nepřetržitě, takže jsme museli chvilku posečkat. Naše uši přitáhl hlahol, který se linul z druhého konce kolonády. Kolem hudebníků hrající Charleston poskakovali tanečníci a kupili se lidé. Chvilku jsme jak hudební tak taneční tělesa pozorovali a pak se od maminky nechali pozvat na teplou oplatku. Ve tři nám fontána předvedla svoje kouzlo a nebylo pochyb o tom, že se s holkama půjdeme podívat i na večerní představení. Obě byly totiž nadšené. Po skončení projekce se o pozornost přihlásil ještě vysoký a velmi hubený iluzionista. Během krátkého představení nám předvedl, jak moc ovládá skleněné koule. Chvilku to vypadalo, že skleněnky stojí pevně ve vzduchu, chvilku se zdálo, že plují na vodě. Naprosto nás ale konsternoval, když si přichystal malou zlatou kuličku a tu nechal levitovat mezi svými dlaněmi. Poté, co se uklonil, sklidil velký potlesk a pár drobných.

Když Lucka předchozího večera zkoumala možnosti vyžití, našla nedaleko centra přírodní park Prelát. Podle fotek a informací se jednalo o přírodní hřiště s houpačkami, lanovou dráhou a vodním světem (z toho důvodu jsme měli v batohu náhradní oblečení). Mezi námi a parkem byly asi dva kilometry, které jsme se rozhodli prodloužit o výstup na rozhlednu Hamelika. Cesta byla pěkná, výstup celkem náročný, jen rozhledně chyběl jeden podstatný detail. Nebylo z ní nač koukat, protože kolem vysoko vzrostlé stromy překážely výhledu na město. Pěknou lesní cestou jsme došli až do parku, kde jsme s Luckou na dlouhou dobu pozbyli děti. Zmizely, za nějaký čas prolétly, aby na nás zamávaly a byly zase pryč. Vodní kola a sadu hrází jim mamka povolila chytře až ke konci návštěvy. Sice pár kapek vody na triku a kalhotách bylo, ale nejednalo se o nic hrozného.

Zpátky jsme se vraceli přes Ferinandův pramen. Pro mě se stalo toto místo významným hlavně z toho důvodu, že jsem zde zapomněl krytku foťáku a následně se pro ní klusem vracel. Ale to předbíhám. Prošli jsme kolem pramene, minuli odbočku a dostali se tak na další dětské hřiště. Nebylo kam spěchat, holky si dlouho nepohrály a tak jsme zastavili na pár minut i tady. U auta, když jsme se převlékali do trochu teplejšího oblečení (začínal být večer) jsem zjistil, že objektiv postrádá krytku (neříkal jsem to?). Protože nerad ztrácím věci a nechtělo se mi nad tím mávnout rukou, proběhl jsem se k lavičce a zpátky. Místo mi přesně popsala manželka, jak jinak.

V nedalekém supermarketu jsme si opatřili večeři do pytlíku (včetně příborů) a vydali se do parku. Tam u pomníku Americkým hrdinům povečeřeli. Julinka nám předvedla reklamu na Müller mléko, jejíž moto "bu" se stalo po dlouhou dobu Julinčinou hláškou. Vytřepáni od drobků jsme se dostavili s půlhodinovým předstihem (kvůli místu) k fontáně a čekali na večerní program. Já jsem si během představení cvakal spoušť foťáku, abych holkám předvedl kouzlo dlouhé expozice. Jakmile se proudy vody zase zklidnily, objevil se kouzelník a předváděl své triky. Jestli to bylo šerem a špatnou viditelností, anebo únavou po celém dni nevím, ale několikrát se podařilo chytit iluzionistovi kouli jen tak tak. Přesto na konci sklidil obdiv. Trik se "zlatonkou" samozřejmě předvedl znovu a my opět nechápali, jak to udělal.

Zbývalo jen dopravit se k autu a nás do kempu. Byl to sice nabitý, ale krásný den.

Pokračování příště...

Hodnocení

Zpracování článku (jak je článek čtivý)

vynikající

Lucík hodnotil(a) 30.10.2023 22:36:03

Milda hodnotil(a) 29.10.2023 20:43:05

článek je starší 3 měsíce a nelze jej hodnotit

Věrohodnost článku (jak odpovídá článek skutečnosti)

slovo od slova

Lucík hodnotil(a) 30.10.2023 22:36:09

článek je starší 6 měsíce a nelze jej hodnotit

Komentáře

Komentář můžete vložit i jako nepřihlášený uživatel.

CAPTCHA Image

K tomuto článku dosud nikdo nevložil komentář.

Fotogalerie

Seriál a související články

1. díl: Na výzo byly samé

Bylo páteční ráno, holky oblečené ve svátečním právě z rukou paní učitelky přebíraly vysvědčení a gratulaci k úspěšnému dokončení první třídy základní školy. Moje manželka, toho času na dovolené, poletovala po bytě a z doposud náhodně umístěných hromádek tvořila vysoké stavby, které mají být následně umístěny do zavazadel. A já jsem seděl za klávesnicí, tvářil se provinile. Zcela jsem opomněl požádat si o dovolenou. Abych pozastavil blížící se katastrofu v podobě pozdního odjezdu na prázdniny, hodiny trávené v kolonách a stavění stanu za chabého osvětlení, poprosil jsem šéfa o volno. A ten byl tak hodný, že svolil a z práce mě uvolnil. Já se tak mohl přidat k balícímu procesu.

2. díl: BU

3. díl: Jak se holky poznaly se svým kmotříčkem

Při ranní cestě kempem na toalety a umývárnu si nešlo nevšimnout, že šéf stále oslavuje (i když sám) své narozeniny. Jednalo se sice o čtvrtý den v kuse, ale chápu, s chlapem ta padesátka musí zamávat. Po důkladném opláchnutí svého obličeje a nádobí po snídani jsme nastoupili do auta a odjeli se těšit z krás dalšího města. Zamířili jsme do Františkových Lázní, města našich líbánek. Dcerkám jsme pochopitelně již dříve vyprávěli příběhy o otlapkávání patrona tohoto místa a že díky (téměř) malému chlapečkovi držícího rybku jsme rodinou. Místo k zaparkování jsme nalezli u obchodu nedaleko centra a doufali jsme, že odpoledne nenajdeme za stěračem oznámení o nereálně dlouhém nákupu.

4. díl: Plná náruč historie

Šéf stále slaví a my po snídani vyrážíme na Loket. Auto jsme zanechali na velmi pěkném plácku nedaleko nádraží a během stoupání k hradu několikrát pozdravili vodáky na Ohři. Cestu Terezka vyplnila přemýšlením o tom, zda se odvážit do muzea útrpného práva, které na hradě je, anebo nikoliv. Julinka měla jasno, rozhodně nepůjde. Do prohlídky nám zbývalo několik minut, které holky vyplnily mlsáním zmrzliny. Ještě s upatlanými pusami stály vedle nás a napjatě poslouchaly první slova průvodkyně.

5. díl: Cukrárenský reparát

Nastala polovina našeho pobytu a šéf stále slaví. Ne, tohle skutečně není chyba copy-paste. Ráno byla obloha stříbřitá, tu a tam se snesla z nebe kapka a nás tak středeční ráno zanechalo v teple a suchu stanu. Čas jsme pochopitelně využili do poslední minutky. Ve chvíli relativního sucha a dešťového klidu jsme si pinkali badminton, anebo házeli tenisákem. Ve chvíli silnějšího pršení jsme se schovali a zavřeli a k veliké nelibosti dcerek procvičovali jejich školní vědomosti. Myslím si, že my s Luckou jsme nebyli ti, kteří si přáli brzké slunné počasí.

6. díl: To nejlepší na konec

Na pátek jsme si nechali velmi příjemné setkání. Inu, jak se říká, to nejlepší na konec. Na nedalekém Kynžvartu jsme se setkali s přáteli Janou a Mildou (Vanilka si užívala jinačí společnosti). Na místo jsme se dostavili s dostatečným předstihem a měli tak možnost zahrát dorazivším příjezd hodný celebrit. Podle úsměvů to Janě, která byla navíc oslavenkyní, udělalo radost. Vyměnili jsme si pozdravy a předali dárky. Nad hlavou nám vykukovalo sluníčko a všechno poukazovalo na hezký den.