Mezi sněhem a korálkami

5. díl: Navlékání podruhé

Dovolená se nám překlopila do druhé poloviny a všechno, jako kdyby nabralo úplně jiné, rychlejší otáčky. Společná snídaně od devíti se stala tradicí a svolávali jsme se jen klepnutím na dveře. Počasí přímo vybízelo k tomu trávit několik chvilek na sněhu, takže jsme snídani podnikli ve zrychleném tempu a před devátou hodinou stepovali pod sjezdovkou. Naším cílem bylo umístit obě cácorky do školičky. Bohužel jsme přišli s křížkem po funuse a na tento den bylo již obsazeno. Nabízel se ale následující den, kdy od deváté hodiny bylo volno.

středa 12.02.2020 publikovaný události s kamarády a přáteli Přátelé a Jenda
KDE (polohy a umístění) Čechy / sever /
KDO (osoby a obsazení) kamarád(i) /
KDY (období a interval) zimní dovolená /
PROČ (důvody a účely) odpočinek /

Půjčovací rituál se opakoval. Vyzkoušet boty, lyže a helmu. S posledním zmiňovaným ale nastaly komplikace. Ochranná pokrývka hlavy holkám ne a ne sedět. Když jsme cpali Terezce třetí helmu, začala být, zcela oprávněně, trochu netrpělivá a vypadalo to, že celá zápůjčka bude bez konce. Slečna, která nás obsluhovala, oslovila zkušenějšího kolegu, ten prohlédl dceři hlavu a po chvilce přinesl růžovou, evidentně novou, helmu, která bez jediného problému padla jako ulitá. Krom papírku k vypůjčené výbavě jsme dostali informaci, že zítra budou naše dcerky pod dozorem instruktora "Pítrse" (námi několikrát přejmenovaného na Pitrýs) a sraz bude u opičky.

Samozřejmě jsme nehodlali nechat celý den lyžařskou výbavu jen tak válet v zavazadlovém prostoru auta, takže holky prošly dalším sjezdovým kurzem s námi. Oběma to šlo, ale jízda ze svahu po zadku byla lákavější. Až do odjezdu na oběd jsme se plácali na stech metrech čtverečních. Zatímco holky zvedaly laťku své troufalosti a nebojácnosti, ve mě se pomalu ale jistě vařila krev z lidí, kteří se toulali pod kopcem a všemožně překáželi. Naštěstí mě před psychickým zhroucením anebo velkolepou ostudou zachránil hlad potomků.

Protože korálky udělaly předchozí den radost, rozhodli jsme se, že se trochu vzděláme právě v tomto oboru. V obci Poniklá se nalézá původní továrna na ruční výrobu skleněných perliček a mimo prodejnu a tvořivou dílnu nabízí i exkurzi. Anička s Martinem během okamžiku zarezervovali termín a bylo jasno. Ve dvě musíme vyjet, abychom vše stihli. Dvěma plně naloženými auty (už jsme jeli v plné sestavě) jsme se přesunuli, za vydatného deště, na malé náměstí. Poklusem jsme se dopravili do tepla prodejny a ocitli se uprostřed korálkového království (dalšího).

Během čekání na začátek prohlídky jsme měli možnost prohlédnout si výtvory. Od malých a celkem běžných ozdob byly k vidění i složité obrazce, zvířata, hudební nástroje a neidentifikovatelné, ale velmi složité předměty. Mladá slečna, kterou jsem měl za pouhou pokladní nás s úderem třetí hodiny pozvala dál a chopila se nejen slova, ale později i nástrojů. Předvedla nám (a hlavně mě), že ovládá všechny techniky výroby perliček. Ukázala nám foukání, barvení, malování, oddělování, navlékání i následné skládání. Některá pracoviště byla klidná a čistá, jiná hlučná anebo omamná (barvírna). Po ukončení prohlídky jsme se znovu dostavili do obchůdku a poprosili slečnu, jestli bychom si nemohli vytvořit nějakou ozdobu. Samozřejmě nám vyhověla a v dětech (a některých dospělých) se probudila skrytá kreativita. Jen Anička s Martinem šli raději na kafe. Zřejmě měli těch perliček už dost.

S výtvory zabalenými do papíru a balíčky pro domácí výrobu jsme obchod opustili a cestovali zpět (s nákupní zastávkou). Tam následovala večeře a uspávání si tentokrát vzala na starosti Káťa. I když četla příběh, který ještě neslyšely a o kvalitě přednesu jsme neměli nejmenší pochyby, musela holkám nakonec přijít dělat společnost maminka. Protože se v televizi předváděl pořad, který nemám zrovna v lásce, pustili jsme se s klukama a Káťou do hraní her. Otázky ze školních lavic pro mě dopadly katastrofálně a svou reputaci jsem nezlepšil ani při Českém Brainboxu.

Naštěstí se na obrazovce objevilo vaření a to naše duše dokonale upoutalo. A při tom se rozpoutala debata, která ani odcházející Aničku nepustila spát a nám vydržela až do konce pořadu. Pak jsme si zalezli do svých pokojíčku a položili hlavy na polštáře.

Pokračování příště...

Hodnocení

Zpracování článku (jak je článek čtivý)

nehodnoceno
článek je starší 3 měsíce a nelze jej hodnotit

Věrohodnost článku (jak odpovídá článek skutečnosti)

článek je starší 6 měsíce a nelze jej hodnotit

Komentáře

Komentář můžete vložit i jako nepřihlášený uživatel.

CAPTCHA Image

Anička napsal(a) 04.03.2020 19:06

Paráda ,už se těším na další den.

vytvořit / odpovědět

Fotogalerie

Seriál a související články

1. díl: Poprvé na lyžičkách

S lehkými obavami jsme sledovali předpověď počasí, hlavně sněhové zpravodajství. Leden se s bílou nadílkou moc nepředvedl a začátkem února se na sjezdovkách povaloval spíše technický sníh, než přírodní. My jsme však viděli věci pozitivně, přivezli si od babí boby a lopaty na sníh a těšili se na zimní, horské dobrodružství. Případnou nemoc našich dcer obešla Lucka tak, že na nezbytně dlouhou dobu (měsíc) omluvila holky ze školky. Riziko, že nám pobyt v Jizerkách pokazí bacil, tak snížila na přijatelnou mez. Já jsem do práce musel, ale přeci jen, smrkající otec není tak ubíjející, jako unudlené dítě. Termín výpravy se nám podařilo skloubit s dvěma dalšími (i když ne zcela kompletními) rodinami. Krom trávení volného času v příjemné společnosti jsme se těšili i na první lyžování našich cácorek.

2. díl: Lachtan na sjezdovce

V ceně ubytování byla i snídaně podávaná mezi osmou ráno a desátou dopolední. Abychom si maximálně užili den, počítali jsme s tím, že se na první jídlo dne vydáme již v nejbližším možném termínu. Vstávání pro nás nebyl problém, protože máme dva živelné budíky. Navíc Lucka se již nemohla rána dočkat, protože její postel vydávala při jakékoliv změně pozice (i sebemenší) skřípavý zvuk a pohodlná zrovna taky nebyla. Inu, hotel měl zřejmě nejlepší léta za sebou. Provedli jsme ranní rituál, oblékli se (holky do šatů) a odebrali se, temnou chodbou, do restaurace. Trochu mě zamrzel fakt, že při putování za potravou mi zavolal Lukáš, jestli se chystáme na snídani. S tou komunikací budeme muset něco udělat!

3. díl: Jak nám trochu foukalo

Predikce meteorologů se tentokrát ani trochu neodlišovala od skutečnosti. Ráno nám připravilo stříbrnou oblohu zastřenou těžkými mraky, nepropouštějícími sluneční paprsky. A krutý severní vítr cloumal stromy jako rozzlobené dítě hadrovými panenkami. Jakkoliv krátký pobyt na sjezdovce by byl nekomfortní, nepříjemný a možná i zdraví neprospěšný. Z toho důvodu jsme se rozhodli hledat dopolední rozptýlení pod střechou. Přejezd byl sice taktéž nepříjemný, ale doma se toho moc vymyslet nedalo. Před bazénem jednoznačně vyhrála návštěva Libereckého Dinoparku.

4. díl: První navlékání

Po bohaté snídani, po které jsem se sotva hýbal, byl naplánován odjezd za lyžováním. Celá ski-výprava byla možná z toho důvodu, že se Anička s Luckou plně věnovaly našim holkám a navíc pod svá ochranná křídla přibraly ještě Davídka (který nárazově vykazoval vyšší teplotní stupně). Martin nás svým strojem svezl (zkratkou přes Sladkou díru - obec) až do areálu Paseky, tedy až do Krkonoš. Samotná cesta byla dobrodružstvím, protože se na cestě vyskytovala několikacentimetrová vrstva vyleštěného ledu a autu se tu a tam zachtělo neposlouchat. Naštěstí měl Martin kormidlo plně ve své moci, offroad zkrotil a vydrápal se s námi až na vrchol. Klouzající sedačka pod zadkem a sráz po pravé ruce pro mě byl ovšem stresující kombinací.

5. díl: Navlékání podruhé

6. díl: Navlékání naposled

Člověk se ani nenadál a měli jsme tu předposlední vstávání, předposlední snídani a poslední plnohodnotný den. Naštěstí na dlouhé chmury nebyl čas, protože na sjezdovce jsme museli být včas, abychom nepropásli instruktora Pítrse. Terezka se vysloveně těšila, u Julinky nebyly poznat jakékoliv emoce. Naštěstí jsme měli dojednané, že z 50ti minut se bude učitel věnovat každé polovinu. Na parkovišti jsme zaujali krásné strategické místo, posbírali výbavu a šli hledat opičku.