Mezi sněhem a korálkami

4. díl: První navlékání

Po bohaté snídani, po které jsem se sotva hýbal, byl naplánován odjezd za lyžováním. Celá ski-výprava byla možná z toho důvodu, že se Anička s Luckou plně věnovaly našim holkám a navíc pod svá ochranná křídla přibraly ještě Davídka (který nárazově vykazoval vyšší teplotní stupně). Martin nás svým strojem svezl (zkratkou přes Sladkou díru - obec) až do areálu Paseky, tedy až do Krkonoš. Samotná cesta byla dobrodružstvím, protože se na cestě vyskytovala několikacentimetrová vrstva vyleštěného ledu a autu se tu a tam zachtělo neposlouchat. Naštěstí měl Martin kormidlo plně ve své moci, offroad zkrotil a vydrápal se s námi až na vrchol. Klouzající sedačka pod zadkem a sráz po pravé ruce pro mě byl ovšem stresující kombinací.

úterý 11.02.2020 publikovaný události s kamarády a přáteli Přátelé a Jenda
KDE (polohy a umístění) Čechy / sever /
KDO (osoby a obsazení) kamarád(i) /
KDY (období a interval) zimní dovolená /
PROČ (důvody a účely) odpočinek /

Já se hned po přistání vydal zapůjčit si náčiní. Bohužel jsem neměl to štěstí, jako v minulých případech a dostavil se do skleněného domečku až po partě Polské omladiny. Už jsem měl za to, že si koupím jen hodinovou vstupenku, ale jediný personál půjčovny a servisu svou práci odváděl bleskurychle. Odebral jsem pár lyžařských bot, velmi pěkné lyže a helmu. S nadšením a materiálem jsem se dostavil zpět k autu a zjistil, že všichni účastníci jsou již na sněhu (nebylo se čemu divit). To znamenalo pro mě nechat boty pod autem a hlavně jezdit bez rukavic, stejně jako Martin. Ten si je nechal doma, já v autě.

Po výjezdu na kopec jsme poprosili Martina, jestli by nám věnoval svůj odborný dohled a naše nejisté sjezdy trochu vylepšil radou. Martin souhlasil a my jezdili v partě (což bylo příjemnější než jezdit sám). Párkrát jsme sjeli v obloučcích v různých kombinacích sjezdovek a před polednem se zastavili v bufetu na svařák. Když jsem se mírně zamračeného Dominika zeptal, copak se mu stalo, spustila se velmi plodná diskuze na téma "debilní sjezdovka". Chvilku jsem se snažil oponovat, ale pak si vzpomněl na vlastní pubertu. Káťa měla pravdu, prostě se s tím nedalo nic dělat. Já jsem Domčův pohled přijal za svůj a dění kolem nás začal komentovat jeho stylem. Nasmáli jsme se, jen co je pravda, ale dával jsem si dobrý pozor, abych nedostal přes čumák kvůli radikálním názorům.

Po pauze nám Martin ukázal trochu jiné lyžování. Místo uježděné sjezdovky nás vzal za pásku a my se pustili prašanem ukrytým neprobádaným terénem. Jednou jsme přeskakovali potok a já se jednou pokusil o skok. Dopadl přesně tak, jak jsem čekal. Obalil jsem se ve sněhu. Lyžování bylo sice fyzicky náročnější, ale daleko zábavnější a překvapivější. I Domčovi se nezdálo debilní (skoro). Poslední jízdu jsme podnikli pro jistotu klasickým způsobem a bez jediného kroku se dosoukali až k parkovišti. Já běžel vrátit výstroj, což se nesetkalo s žádným problémem. I boty vypadaly po několikahodinovém pobytu pod podvozkem celkem použitelně. Při zpáteční cestě se Martin tentokrát dírám (ať už jakýmkoliv) vyhýbal. Jen jednou přiznal, že smýkající se zadek neměl zcela ve svých rukou.

Všichni jsme se setkali u oběda, který nebyl zrovna pozitivním zážitkem, a vyměňovali si zážitky. Nelyžaři nelenili doma, ale navštívili (i s Davídkem) farmu v Pěnčíně, kde byla krom domácích zvířátek i tvořivá dílna. Zatímco zemědělská stvoření a obyvatelé chlévů nebyli silním lákadlem, naprosté očarování způsobila dílna s korálky. Navlékání různobarevných a různotvarých drobotin na gumičky všechny přítomné přitáhlo a nepustilo na dlouhou dobu. Výtvory se pochopitelně nacházely na holkách, které se vymódily jako na ples. Ovšem zásob nebyl dostatek a tak se Anička s Luckou vydaly ještě za pánem, který byl hotovým korálkovým králem. Stal jsem se tedy otcem na plný úvazek a hlídal ratolesti. Protože jsme měli dostatek her a zábavných položek, uteklo to jako voda. Když mi Lucka ukazovala zásobu korálků, kterou si přivezly, musel jsem uznat, že titěrnosti byly velmi povedené a líbivé. A to bižuterii nijak neholduji.

Za okny se pomalu dělalo šero a nastal čas večeře. Vidina náročné fyzické zátěže (nadešel čas běhání s Káťou) mi nedovolila narvat do sebe mraky jídla, ale udělal jsem si lehkou ovesnou kaši. Spíš než sílu mi přinesla ještě větší pocit hladu. Převlékli jsme se do běhacího oděvu, já si navlékl elastické tepláčky a ze stejného materiálu čepičku. Nařídili jsme si aplikace, znovu zkontrolovali trasu a vyrazili. Běh kolem polorozpadlé budovy jsme zvládli, ale hned za ní (asi 300 metrů od začátku) jsme kontrolovali mapu. Byli jsme správně. Bohužel se po chvíli začala cesta zvedat a před námi se objevil ne zcela hezký stoupák. Navíc jsme se dostali do zákoutí, kde obecní úřad opomněl instalovat osvětlení. Po tmě, udýchaní, jsme lehce zvolnili (do chůze, ale nikdo to neviděl) a výstup jsme zdolali. Za ním jsme zase nasadili běh a ten nám vydržel až do cíle. Z různých měřících zařízení jsme dostali různá data. Po náročném rozboru výsledků jsme se s Káťou shodli, že jsme naklusali zhruba pět kilometrů.

Při návratu jsme našli většinu skupiny u kulečníkového stolu, anebo ládující se horkými borůvkami (dezertem). Naštěstí lumpačení našich slečen nemohlo nikterak uškodit biliárovému stolu, ale jistou korekci jsme stejně museli provádět. Ve společnosti mladíku naše holky totiž exponenciálně divočely a vymýšlely všemožné neplechy. Další večerní program se odehrával zase na našem plácku. Holky jsme uložili do postýlek, chvilku se věnovali zábavě a podle poznámek jsme šli spát celkem brzo. Anebo se mýlím a problém je jen v nezaznamenaných událostech?

Pokračování příště...

Hodnocení

Zpracování článku (jak je článek čtivý)

vynikající

Lucík hodnotil(a) 28.02.2020 22:20:49

článek je starší 3 měsíce a nelze jej hodnotit

Věrohodnost článku (jak odpovídá článek skutečnosti)

slovo od slova

Lucík hodnotil(a) 28.02.2020 22:20:58

článek je starší 6 měsíce a nelze jej hodnotit

Komentáře

Komentář můžete vložit i jako nepřihlášený uživatel.

CAPTCHA Image

K tomuto článku dosud nikdo nevložil komentář.

Seriál a související články

1. díl: Poprvé na lyžičkách

S lehkými obavami jsme sledovali předpověď počasí, hlavně sněhové zpravodajství. Leden se s bílou nadílkou moc nepředvedl a začátkem února se na sjezdovkách povaloval spíše technický sníh, než přírodní. My jsme však viděli věci pozitivně, přivezli si od babí boby a lopaty na sníh a těšili se na zimní, horské dobrodružství. Případnou nemoc našich dcer obešla Lucka tak, že na nezbytně dlouhou dobu (měsíc) omluvila holky ze školky. Riziko, že nám pobyt v Jizerkách pokazí bacil, tak snížila na přijatelnou mez. Já jsem do práce musel, ale přeci jen, smrkající otec není tak ubíjející, jako unudlené dítě. Termín výpravy se nám podařilo skloubit s dvěma dalšími (i když ne zcela kompletními) rodinami. Krom trávení volného času v příjemné společnosti jsme se těšili i na první lyžování našich cácorek.

2. díl: Lachtan na sjezdovce

V ceně ubytování byla i snídaně podávaná mezi osmou ráno a desátou dopolední. Abychom si maximálně užili den, počítali jsme s tím, že se na první jídlo dne vydáme již v nejbližším možném termínu. Vstávání pro nás nebyl problém, protože máme dva živelné budíky. Navíc Lucka se již nemohla rána dočkat, protože její postel vydávala při jakékoliv změně pozice (i sebemenší) skřípavý zvuk a pohodlná zrovna taky nebyla. Inu, hotel měl zřejmě nejlepší léta za sebou. Provedli jsme ranní rituál, oblékli se (holky do šatů) a odebrali se, temnou chodbou, do restaurace. Trochu mě zamrzel fakt, že při putování za potravou mi zavolal Lukáš, jestli se chystáme na snídani. S tou komunikací budeme muset něco udělat!

3. díl: Jak nám trochu foukalo

Predikce meteorologů se tentokrát ani trochu neodlišovala od skutečnosti. Ráno nám připravilo stříbrnou oblohu zastřenou těžkými mraky, nepropouštějícími sluneční paprsky. A krutý severní vítr cloumal stromy jako rozzlobené dítě hadrovými panenkami. Jakkoliv krátký pobyt na sjezdovce by byl nekomfortní, nepříjemný a možná i zdraví neprospěšný. Z toho důvodu jsme se rozhodli hledat dopolední rozptýlení pod střechou. Přejezd byl sice taktéž nepříjemný, ale doma se toho moc vymyslet nedalo. Před bazénem jednoznačně vyhrála návštěva Libereckého Dinoparku.

4. díl: První navlékání

5. díl: Navlékání podruhé

Dovolená se nám překlopila do druhé poloviny a všechno, jako kdyby nabralo úplně jiné, rychlejší otáčky. Společná snídaně od devíti se stala tradicí a svolávali jsme se jen klepnutím na dveře. Počasí přímo vybízelo k tomu trávit několik chvilek na sněhu, takže jsme snídani podnikli ve zrychleném tempu a před devátou hodinou stepovali pod sjezdovkou. Naším cílem bylo umístit obě cácorky do školičky. Bohužel jsme přišli s křížkem po funuse a na tento den bylo již obsazeno. Nabízel se ale následující den, kdy od deváté hodiny bylo volno.

6. díl: Navlékání naposled

Člověk se ani nenadál a měli jsme tu předposlední vstávání, předposlední snídani a poslední plnohodnotný den. Naštěstí na dlouhé chmury nebyl čas, protože na sjezdovce jsme museli být včas, abychom nepropásli instruktora Pítrse. Terezka se vysloveně těšila, u Julinky nebyly poznat jakékoliv emoce. Naštěstí jsme měli dojednané, že z 50ti minut se bude učitel věnovat každé polovinu. Na parkovišti jsme zaujali krásné strategické místo, posbírali výbavu a šli hledat opičku.