Kamarád do deště, aneb šlapej dál

2. díl: Vzpomínání na mistra Jana

Náš příchod a absolvování prvního úseku bylo zaznamenáno v sále místního národního výboru. Na chvilku jsme se odstrojili z promočených věcí, nafasovali si teplý čaj, sušenky a pomeranč a posadili se. Nohy, ani jiné části těla mě zatím nebolely, ale ušli jsme zatím vzdálenost, kterou chodíme s Lukášem normálně. Lukáš zkoumal další trasu, já boty, které i přes mojí několikadenní snahu o opravu, vykazovali jisté opotřebení (šklebila se podrážka). Zatímco já jsem s obuví nic nesvedl a smutně koukal na šklebící se gumu s kusy chemoprénu, Lukáš oznámil, že má hotovo. Zhruba po dvaceti minutách jsme se oblékli a vyrazili do zapršené tmy.

sobota 02.05.2015 publikovaný události s kamarády a přáteli Jenda
KDO (osoby a obsazení) Lukáš /
KDY (období a interval) víkend /
PROČ (důvody a účely) kultura /

Musím říct, že jsem se víc a víc těšil na příchod dne. Současně s tímto těšením přišla i touha po dokončení. Těchto návalů jsme měli po čas pochodu několik. Samozřejmě, že já měl depresivních stavů daleko více, než Lukáš. Tempo lehce pokulhávalo a zaostávalo za naším standardem, protože jsem poprosil Lukáše, že bych potřeboval šetřit síly. Den na svět dorazil zhruba o půl šesté a baterky jsme tak mohli nadobro vypnout.

I když je to u mě nepochopitelné, čas od času nastávaly okamžiky, kdy jsme mlčeli. Nikdy to ale netrvalo dlouho a moje ticho většinou prořízlo moje remcání. Prošli jsme kolem Pivovarského rybníka a ocitli se na Zlaté stezce. Zřejmě tomu chtěla náhoda, abychom si osvěžili trochu historie a do cesty nám postavila hrad Hus. Oba máme národní dějiny moc rádi a já jsem se díky Lukášovi dozvěděl spousta zajímavého, ale tahle příhoda nám pohled na našeho středověkého kazatele pozměnila.

Jistě je turistická stezka přes Hrad Hus velmi působivá a mnohému návštěvníkovi zpříjemní den, ale po celonočním dešti byly kameny a půda na místě kluzké. Když se k tomu přičte špatná viditelnost díky vše obepínajícím šeru a jistá dávka únavy, vznikla z toho celkem nebezpečná zóna. Sunuli jsme se jak důchodci, několikrát ztratili návaznosti značek (a nemyslím, že to bylo naší špatnou orientací) a mě se povedlo provést kaskadérské číslo. Od letu do řeky nacházející se několik metrů pode mnou mě zachránilo pár stromků umístěných kolem cesty. Husův sbor nám dal pořádně zabrat. Na jednom z mála míst jsme se s Lukášem shodli v nadšení z pochodu. Oba dva jsme chrlili do korun stromů nadávky.

Další překvapivou překážkou byl elektrický ohradník umístěn přes pěšinu, po které jsme právě šli. Pohled za sebe i za ohradník prozrazoval tu samou věc. Nacházíme se na žluté trase. Původní plán překročit dráty a pokračovat v cestě nám během vteřiny překazil dorazivší býček. Postavil se před nás a vokálně se projevil. Bylo více než jasné, že nás obývákem nepustí. Pátrali jsme po alternativní cestě. Jedinou možnou se ukázala skulinka v šířce osmdesáti centimetrů mezi břehem řeky a plotem. Oba jsme s napětím pozorovali černého démona, jestli se za námi zrychleným přesunem vydá a umístí všechny tři do vody. Naštěstí se tak nestalo a my se po třiceti metrech znovu dostali na normální žlutou a pokračovali s turem za zády.

Kopírovali jsme koryto řeky Blanice, která po dlouhé době poskytovala duševní relax, napojili jsme se na silnici a ta nás dovedla až do rodné vísky mistra Jana Husa, Husince. Celkem jsme měli v nohách padesátku a já cítil, že jsem mírně přes. Na moje četné a velmi naléhavé prosby Lukáš svolil podniknout delší pauzu.

Pokračování příště...

Hodnocení

Zpracování článku (jak je článek čtivý)

vynikající

Lukáš hodnotil(a) 25.05.2015 08:49:53

vynikající

Lucík hodnotil(a) 07.05.2015 13:23:34

vynikající

článek je starší 3 měsíce a nelze jej hodnotit

Věrohodnost článku (jak odpovídá článek skutečnosti)

nehodnoceno
článek je starší 6 měsíce a nelze jej hodnotit

Komentáře

Komentář můžete vložit i jako nepřihlášený uživatel.

CAPTCHA Image

K tomuto článku dosud nikdo nevložil komentář.

Fotogalerie

Seriál a související články

1. díl: První třicítka

Veden vlastním nerozumem, vidinou získání doposud nedržené medaile a touze po dokázání si něčeho sám sobě jsem potvrdil účast na druhém ročníku pochodu "Military death march" (cílem pochodu bylo uctění památky obětem pochodu smrti na konci války) v kategorii Extreme. Samozřejmě že nemohl chybět parťák Lukáš, který tuto strastiplnou cestu již jednou absolvoval a z jeho vyprávění mi nebylo dvakrát příjemně (celkem šel 75 kilometrů). Jak se start blížil, víc a víc mě naplňoval strach z vlastního selhání.

2. díl: Vzpomínání na mistra Jana

Náš příchod a absolvování prvního úseku bylo zaznamenáno v sále místního národního výboru. Na chvilku jsme se odstrojili z promočených věcí, nafasovali si teplý čaj, sušenky a pomeranč a posadili se. Nohy, ani jiné části těla mě zatím nebolely, ale ušli jsme zatím vzdálenost, kterou chodíme s Lukášem normálně. Lukáš zkoumal další trasu, já boty, které i přes mojí několikadenní snahu o opravu, vykazovali jisté opotřebení (šklebila se podrážka). Zatímco já jsem s obuví nic nesvedl a smutně koukal na šklebící se gumu s kusy chemoprénu, Lukáš oznámil, že má hotovo. Zhruba po dvaceti minutách jsme se oblékli a vyrazili do zapršené tmy.

3. díl: Já už prostě nemůžu

I když druhé kontrolní místo se taktéž nalézalo na městském úřadu města Husinec, netrávili jsme odpočívací čas pod střechou na židlích, ale na pódiu hned vedle vchodu do úřadu. Nebyli jsme vyhnáni, zvolili jsme toto místo dobrovolně, protože vevnitř velmi intenzivně vládla odérová kombinace vlhkých hadrů a potu (jinak řečeno smrad jak ve vopičárně). Naštěstí kolem osmé ranní (tedy půl hodiny před naším příchodem) se konečně nebe umoudřilo a přestalo z něj pršet. Nafasovali jsme znovu čaj a energii, uvelebili se na prknech a spojili snídani s odpočinkem. Já vzal doplnění živin trochu jako likvidaci zásob a tak co se dalo sníst, jsem snědl. Kalorií jsem do sebe nasoukal jako bych měl přeplavat Atlantik. Přeskládali jsme výbavu, upravili výstroj (hlavně shrnuté fusekle) a po pětačtyřiceti minutách se vydali na poslední pouť. Teď už stačilo dojít jen po silnici do Vimperku.