Jak jsem (se) školil podporu(ou)

V práci jsem dostal přímo bojový úkol. Spíše než úkol, dalo by se to považovat za výzvu. V jedné nejmenované společnosti (kam většina z nás ukládá peníze) je plánováno v nejbližší době nasazení nové verze aplikace pro obchodníky. A protože nová verze vůči staré vykazuje jisté změny (asi tak 90%), budeme zajišťovat mimo jiné i zákaznickou podporu. Představa je taková, že pokud za mnou přijde uživatel a položí mi otázku, na kterou nezná odpověď, budu já ta osoba, která mu ji zodpoví. Má to jen dvě úskalí. Jedno, že uživatelé se nacházejí na různých místech republiky a druhá, kterou považuji za hlavní, že jsem tuto aplikaci nikdy neviděl a na důkladné prostudování mám týden. Brnkačka.

úterý 09.06.2009 09.06.2009 00:00:00 publikovaný historky z práce Jenda

Na mail jsem obdržel asi pět šedesátistránkových dokumentů, po jejichž nastudování budu znalý asi jako běžný uživatel. Pustil jsem se tedy do čtení. Prvních pět stránek byly termíny, zaměstnanci nejmenovaného institutu běžně používané, které mi naprosto nic neříkaly. Ale tvářil jsem se, že chápu a přetočil na 30 stránku, abych vypadal, že je mi úvod jasný. Aby se mi nová látka řádně zapsala do paměti, byl jsem poslán na školení, které pořádá naše firma. Dva kolegové tam budou seznamovat zákazníky s novou verzí produktu. To jsem uvítal, protože alespoň uvidím na vlastní oči techniky školení v praxi. Školení začínalo v devět hodin a zapsáno na něj bylo 11 lidí.

Kluci, budeme jim říkat Richard a Tomáš (hlavně proto, že to byli Richard a Tomáš) si připravili materiály, zapnuli potřebná zařízení a minutu před devátou měli hotovo. První návštěvník se objevil ve dveřích, když na hodinách svítily číslice 9:12. Po místnosti hodil kyselý pohled a hledal místo, kam by si mohl sednout. Bylo to nejspíše velmi problematické, protože z celkového počtu 12 počítačů byly všechny volné. Přítok uživatelů skončil asi v půl desáté. Třešínkou na dortu byla dvojice paní-pán, kteří se dostavili v deset a mezi dveřmi prohlásili, že se dlouho nezdrží, protože ve dvanáct odchází. Inu, je potřeba hned na začátku ujasnit, kdo je tady kvůli komu.

Richard začal se školením. Ještě před tím jsme si ovšem poslechli několik přínosných poznámek, jakými byly: „Proč se to dělá“, „Proč to není v češtině“ a „že to stejně nebude fungovat“. Poté nastala nalejvárna a proti otázkám se Richard rychle obrnil. Nasadil diktátorský postoj, diktátorský pohled a diktátorský tón. Začal používat dvě odpovědi. Těmi byly „k tomu se dostanu v průběhu školení“ a „tohle jako školitelé neřešíme“. I ti nejvíce otravní to pochopili.

Když se mělo přejít k praktické části školení – uživatelé měli předvést, co si zapamatovali – jeden velmi chytrý obchodník si u ucha držel mobil a z druhé ruky jedl (jestli se to tak dá nazvat) banán. Všem dával najevo, že nemůže klikat, protože zrovna řeší dva důležité úkoly. Nakrmit se a krafat. Pan Banán měl asi v hierarchii vysoké postavení, a proto ho někteří návštěvníci také následovali. Jedna paní se začala pudrovat (k tomu potřebuje obě ruce) a druhá nasadila lehce přiblbý výraz a kroutila nad vším hlavou, pohybující zuřivě myší. Richard hbitě tomuto chování učinil přítrž.

Školení jsme přečkali. Oba vyčerpaní školitelé uvítali informaci, že nikdo nemá otázek. Trochu nás překvapilo, že na docházce bylo o poznání více podpisů, než počet skutečně dorazivších lidí. To, jaké vědomosti si uživatelé odnesli ze školení, jsem měl poznat příští týden. Budu totiž členem uživatelské podpory na místě. Jinak řečeno, budu vhozen mezi dav uživatelů chrlící své otázky. Doufám, že to zvládnu.

Hodnocení

Zpracování článku (jak je článek čtivý)

nehodnoceno
článek je starší 3 měsíce a nelze jej hodnotit

Věrohodnost článku (jak odpovídá článek skutečnosti)

nehodnoceno
článek je starší 6 měsíce a nelze jej hodnotit

Komentáře

Komentář můžete vložit i jako nepřihlášený uživatel.

CAPTCHA Image

K tomuto článku dosud nikdo nevložil komentář.