Jak jsem si kupoval mobil

Internetových obchodů poslední dobou vyrostlo jako hub po dešti. Dnes, když jsem odboural veškeré obavy z kupování přes tyto krámky, jakékoliv zboží (kromě housek a jiného podobného zbožíčka) kupuji přes internet. Myslím, že výhody zdaleka převyšují nevýhody. Můžete si vybrat zboží za nejnižší cenu, mnoho obchodů nabízí možnost dopravy až domů, pokud česká pošta funguje, máte zboží do tří dnů (jen stačí vystát frontu u okýnka). Nevýhodou samozřejmě je, že si nemůžete být jisti, zda bude výrobek v pořádku (ale to v Kotvě či Bílé labuti také ne) a zjistíte to až doma. Velkým rizikem je platba předem a modlení se, že obchodníci jsou poctivý. Já jsem u těch hromady koupí zatím na žádného takového nenarazil.

sobota 24.01.2009 24.01.2009 00:00:00 publikovaný soukromé příhody Jenda

Poslední položkou, kterou jsem přidával do nákupních košíků, byl mobilní telefon Sony Ericsson W960i. Netušil jsem však, jaké patálie s tím budou. Bohužel v dnešní době neplatí, že když je u zboží uvedeno „skladem“, že se skutečně skladem nachází. Realita byla (alespoň v mém případě) trochu jiná. Skladem ve většině případů znamenalo, že po týdnu kontaktujete obchodníka a ten Vám oznámí, že bohužel dodavatel je kráva a mobil dlouhodobě nemají. Někdy Vám ušetří 4,50 za telefonát a pošlou Vám milý mail, ve kterém Vám tu úžasnou (pro mě dost nasírací) zprávu oznámí. Vrcholem je, když na konci takovéto korespondence je uvedena věta: „Děkujeme Vám za nákup“, či „Snažíme se Vám vyjít vstříc.“ Jo, leda prdlajs. Pošli prachy vometáku a pěkně čekej, dokud si neusmyslíme.

Začátek koupě byl stejný jako vždycky. Našel jsem obchod, kde se mobil nalézal na nejnižší cenu. A kupodivu byl i v Praze. Říkám si, to je paráda, mohl bych ho mít dnes, nebo zítra. Pět dní (pracovních) uteklo jako voda a nic. Žádné oznámení. Tak volám, píši, nehtíkama škrábu na monitor. Nekomunikačno pokračuje. Hledám jiný obchod. Našel jsem a posílám objednávku. Do předchozího obchodu zasílám zprávu, aby si tu objednávku strčili do šuplíku storno. Obratem přišla zpráva, objednávka byla stornována (??? to je mazec – v práci je asi pouze pracovníček storňáček). Obchod samozřejmě uvádí, že zboží je skladem. Taktéž se nalézá v hlavním městě naší republiky. Paráda. Zadávám objednávku (super je, že abyste uzavřeli obchod, musíte se registrovat, takže nyní jsem registrovaný asi ve stovce obchodů), posílám, obdržuji potvrzení a čekám. Nic. Poučen z předchozího případu telefonuji do obchodu a ptám se, jestli je mobil skladem. Vysmátý komunikační pracovník konstatuje, že to dodavatel posral a proto mobil není a dlouhodobě nebude. Nazdar zákazníčku, vyliž si.

A jsem zase na začátku. Trochu si pohrávám s myšlenkou, jestli tady na té planetě vůbec existuje obchod, kde ten mobil mají. Gůglim obchody, vyhledávám 6 s nejnižší cenou a posílám dotaz, zda „skladem“ znamená skutečně skladem, nebo to znamená, někde to skladem asi leží. Eliminoval jsem tři obchody, kde kecali. Našel jsem další Pražský. Tam prý ho mají a dnes bych si ho mohl vyzvednout – pokud se tedy přede mnou neobjeví tři zoufalci podobní mně, kteří po něm také pátrají (skladem mají pouze tři kusy).

Znovu jsem uzavřel... ale vždyť už to znáte. Snad to bude tentokrát skutečně úspěšně uzavřený obchod.

Internetových obchodů poslední dobou vyrostlo jako hub po dešti. Bohužel. Když jich tady fungovalo jen pár, rvali se o zákazníky a své služby pilovali k naprosté dokonalosti. Nadbytek obchodů tento servis knokautoval na bod mrazu. Sherlock-Holmesování po získání svého vysněného zboží je velice otravné a neustálé uzavírání a stornování objednávek Vás po čase odradí od koupě.

Hodnocení

Zpracování článku (jak je článek čtivý)

nehodnoceno
článek je starší 3 měsíce a nelze jej hodnotit

Věrohodnost článku (jak odpovídá článek skutečnosti)

nehodnoceno
článek je starší 6 měsíce a nelze jej hodnotit

Komentáře

Komentář můžete vložit i jako nepřihlášený uživatel.

CAPTCHA Image

K tomuto článku dosud nikdo nevložil komentář.